2016年3月2日水曜日

アフリカンクイーン

あのね。
今日は、とっても素敵なコメントを頂いたのですよっ。(アメバーで)
幸せな気持ちにさせていただけました。
ありがとうございます。
You made my day!!

私が、アフリカに来る前から、ずっとブログを読んでくださっている方で、さかのぼる事、8年前。笑

まー、よくも、ブログを続けてこれたもんだなぁーとも、感じさせてくれました。

本当に、心強い意見を聞かせてくれて、心に響いたんですよ。
また、頑張ってブログを更新して、アフリカの日常生活、その他、自分が感じてる事とかを書かせてもらおう、と!!!!


初期のプログのトップページには、
アフリカンクイーンの音楽を流しておりましたの。

クドイかな?と思って、リニューアルさせたんだけどね。笑

好きだって思ってくれていた読者がおられた、と知って、⬇️⬇️⬇️、歌詞を載せてみますね。



アフリカンクイーン


yeah, yeah, you are my african queen, oooh lord, oooh lord 
イェー、イェー、君は僕のアフリカンクイーン、オー ロード、オー ロード 

just like the sun, lights up the earth, you light up my life 
地球を照らす太陽のように、君は僕の人生を灯す

the only one, I've ever seen with a smile so bright 
君だけだよ、そんなに眩い笑顔を今までに見たことがない 
and just yesterday, you came around my way 
つい昨日、君は僕の前に現れて 
and changed my whole scenery with your astonishing beauty 
その驚くほどの美しさで僕が見ている景色をすべて変えたんだ 

ah, you coulda make a brother sing, 
あぁ、君ならみんなを歌わせられるよ 
you ordinary thing, a supernatural being, 
君はふつうだけど、不思議な存在なんだ 

I know you are just brighter than the moon 
君が月よりも明るいこと、星よりも輝いていることを 
Brighter than the star, I love you just the way you are. 
僕は知っている、そのままの君を愛しているんだ 

CHORUS 
and you are my African Queen, the girl of my dreams. 
君は僕のアフリカンクイーン、夢の女の子 
you take me where I've never been 
訪れたことが無い場所へと僕を連れて… 
you make my heart go ting-a-ling-a-ling, oh ahh 
僕のハートを鳴らすんだ、オーアー 
you are my African Queen, the girl of my dreams 
君は僕のアフリカンクイーン、夢の女の子 
and you remind me of a thing 
僕にあることを思い出させてくれる 
and that is the African beauty yahhh 
それがアフリカンビューティーなんだ、イェー 

yahh oooo you are my african queen, oh lord, oo lord hmm 
イェー ウー 君は僕のアフリカンクイーン、オー ロード、オー ロード、ンー 

out of a million you stand as one 
百万人の中の一人として君はそこにいる 
the outstanding one 
飛びぬけた一人 
I look into your eyes, girl what I see is paradise, 
君の瞳の中を覗いて見ると、ガール、僕には楽園が見えるよ

yeah you captivated my soul, now everyday I want you more o o oo 
イェー、君は僕の心を奪い、今じゃ毎日君が欲しいんだ 
How can I deny this feeling I'm feeling inside 
心に秘めたこの感情をどう否定すればいい? 
ey oh no one can never take your place, 
エイオー 君の代わりになんて誰もなれないよ 
can never take your space, 
誰も君の場所を奪うことも出来ない 
thats a fact I cannot erase 
だから僕は消し去ることが出来ないんだ 

and you, you are the one that makes me smile 
そして君、君が僕を笑顔にしてくれる 
make me float like a boat upon the nile. 
ナイル川に浮かぶボートのように、君は僕をフワフワと… 

CHORUS 

oooo ooooo yaahhh yahhh oooo you are my african queen and I know, oh yes I 
know hhn 
ウー、ウー、イェー、イェー、ウー、君は僕のアフリカンクイーン、そうなんだ、 
オー イエス、そうなんだ、 ンー 
you are my african queen and I know, see I know 
君は僕のアフリカンクイーン、そうなんだ、分かってるよ 
See I know what I am feeling in my heart and in my soul 
僕の心と魂の中で感じているこの感情が何か分かっているよ 
oh I know that it is love 
オー それは愛なんだ 
And I know that this love was surely sent from up above 
そしてこの愛が確かに天から送られてきたものだと分かってる 
Cause you're the only one I think of 
なぜなら僕は君しか考えられてないから 

you are my african queen 
君は僕のアフリカンクイーン 
and I know that this means that you're the only one that I will serve 
これは僕が君だけの為に仕えることを意味してるってのも分かってる 
I'll give you my heart, my love, my body and my money 
君に僕の心と愛と体とお金をささげるよ 
Every other thing you think of 
それ以外に君が思いつくもの全て 

Who could think of anything better than you 
誰が君よりいい何かがあると思うだろう 
Who could think of ever hurting you 
誰が君を傷つけようと思うだろう 

Sacrifice my all, I'll give it all to you cause you are my african queen for 
real 
僕の全てを捧げるよ、本当に君は僕のアフリカンクイーンだから、全てを捧げるんだ 

CHORUS 

So black, so beautiful 
すごく美しくて黒い… 
I love you, I love you, I love you, munyemo, 
愛してる、愛してる、愛してる、munyemo 
I love you, I love you, I love you, munyemo, I love you, 
愛してる、愛してる、愛してる、munyemo、愛している 
I love you, ooohhh yeah, my African Queen, I love you, I love you. 
愛してる、オー イェー、僕のアフリカンクイーン、愛してる、愛してる

0 件のコメント: